با خواندن این سوره گناهانتان آمرزیده میشود+ صوت آیات
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۷۱۳۰
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سوره دخان چهل و چهارمین سوره جزء بیست و پنجم و از سورههای مکی است.
آیه دهم این سوره از عذابی به نام دخان (دود) برای کافران سخن گفته است.
سوره دخان، قرآن را نازلشده در شب قدر معرفی میکند و به کافران که در قرآن شک میکنند هشدار به عذاب میدهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در سوره دخان داستان حضرت موسی(ع) و قوم بنیاسرائیل و قوم فرعون آمده است.
پیامبر (ص) درباره فضیلت سوره دخان میفرماید: هر کس سوره دخان را در شب جمعه بخواند گناهانش آمرزیده خواهد شد.
همچنین امام صادق فرمودند: هر کس سوره دخان را در نمازهای واجب و مستحب بخواند خداوند در روز قیامت او را همراه با مؤمنان محشور خواهد کرد و او را در سایه عرش خود قرار می دهد و در محاسبه اعمال بر او آسان خواهد گرفت، همچنین نامه عملش را به دست راستش خواهد داد.
یکی از اعمال شب بیست و سوم ماه رمضان (از شبهای قدر)، قرائت سوره دخان است.
فایل صوتی تلاوت سوره دخان با صدای عباس امام جمعه
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی متن سوره دخان همراه با ترجمهبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
به نام خدای بخشاینده مهربان
حم ﴿١﴾
حاء میم (۱)
وَ الْکِتَابِ الْمُبِینِ ﴿٢﴾
سوگند به کتاب روشنگر (۲)
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةٍ مُّبَارَکَةٍ ۚ إِنَّا کُنَّا مُنذِرِینَ ﴿٣﴾
که ما آن را در شبى فرخنده نازل کردیم زیرا که ما هشداردهنده بودیم (۳)
فِیهَا یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ ﴿٤﴾
در آن شب هر گونه کارى به نحوى استوار فیصله مىیابد (۴)
أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا ۚ إِنَّا کُنَّا مُرْسِلِینَ ﴿٥﴾
این کارى است که از جانب ما صورت مىگیرد ما فرستنده پیامبران بودیم (۵)
رَحْمَةً مِّن رَّبِّکَ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ ﴿٦﴾
و این رحمتى از پروردگار توست که او شنواى داناست (۶)
رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ مَا بَیْنَهُمَا ۖ إِن کُنتُم مُّوقِنِینَ ﴿٧﴾
پروردگار آسمانها و زمین و آنچه میان آن دو است اگر یقین دارید (۷)
لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ یُحْیِی وَ یُمِیتُ ۖ رَبُّکُمْ وَ رَبُّ آبَائِکُمُ الْأَوَّلِینَ ﴿٨﴾
خدایى جز او نیست؛ او زندگى مىبخشد و مىمیراند؛ پروردگار شما و پروردگار پدران شماست (۸)
بَلْ هُمْ فِی شَکٍّ یَلْعَبُونَ ﴿٩﴾
ولى نه، آنها به شک و شبهه خویش سرگرمند (۹)
فَارْتَقِبْ یَوْمَ تَأْتِی السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِینٍ ﴿١٠﴾
پس در انتظار روزى باش که آسمان دودى نمایان برمىآورد (۱۰)
یَغْشَى النَّاسَ ۖ هَـٰذَا عَذَابٌ أَلِیمٌ ﴿١١﴾
که مردم را فرو مىگیرد؛ این است عذاب پر درد (۱۱)
رَّبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ ﴿١٢﴾
مىگویند: پروردگارا این عذاب را از ما دفع کن که ما ایمان داریم (۱۲)
أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّکْرَىٰ وَ قَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِینٌ ﴿١٣﴾
آنان را کجا جاى پندگرفتن باشد و حال آنکه به یقین براى آنان پیامبرى روشنگر آمده است (۱۳)
ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ ﴿١٤﴾
پس از او روى برتافتند و گفتند: تعلیمیافتهاى دیوانه است (۱۴)
إِنَّا کَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِیلًا ۚ إِنَّکُمْ عَائِدُونَ ﴿١٥﴾
ما این عذاب را اندکى از شما برمىداریم ولى شما در حقیقت باز از سر مىگیرید (۱۵)
یَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْکُبْرَىٰ إِنَّا مُنتَقِمُونَ ﴿١٦﴾
روزى که دست به حمله مىزنیم همان حمله بزرگ آنگاه ما انتقامکشندهایم (۱۶)
وَ لَقَدْ فَتَنَّا قَبْلَهُمْ قَوْمَ فِرْعَوْنَ وَ جَاءَهُمْ رَسُولٌ کَرِیمٌ ﴿١٧﴾
و به یقین، پیش از آنان قوم فرعون را بیازمودیم و پیامبرى بزرگوار برایشان آمد (۱۷)
أَنْ أَدُّوا إِلَیَّ عِبَادَ اللَّـهِ ۖ إِنِّی لَکُمْ رَسُولٌ أَمِینٌ ﴿١٨﴾
که به آنان گفت: بندگان خدا را به من بسپارید زیرا که من شما را فرستادهاى امینم (۱۸)
وَ أَن لَّا تَعْلُوا عَلَى اللَّـهِ ۖ إِنِّی آتِیکُم بِسُلْطَانٍ مُّبِینٍ ﴿١٩﴾
و بر خدا برترى مجویید که من براى شما حجتى آشکار آوردهام (۱۹)
وَ إِنِّی عُذْتُ بِرَبِّی وَ رَبِّکُمْ أَن تَرْجُمُونِ ﴿٢٠﴾
و من به پروردگار خود و پروردگار شما پناه مىبرم از اینکه مرا سنگباران کنید (۲۰)
وَ إِن لَّمْ تُؤْمِنُوا لِی فَاعْتَزِلُونِ ﴿٢١﴾
و اگر به من ایمان نمىآورید، پس، از من کناره گیرید (۲۱)
فَدَعَا رَبَّهُ أَنَّ هَـٰؤُلَاءِ قَوْمٌ مُّجْرِمُونَ ﴿٢٢﴾
پس پروردگار خود را خواند که اینها مردمى گناهکارند (۲۲)
فَأَسْرِ بِعِبَادِی لَیْلًا إِنَّکُم مُّتَّبَعُونَ ﴿٢٣﴾
فرمود: بندگانم را شبانه ببر زیرا شما مورد تعقیب واقع خواهید شد (۲۳)
وَ اتْرُکِ الْبَحْرَ رَهْوًا ۖ إِنَّهُمْ جُندٌ مُّغْرَقُونَ ﴿٢٤﴾
و دریا را هنگامى که آرام است پشت سر بگذار، که آنان سپاهى غرقشدنىاند (۲۴)
کَمْ تَرَکُوا مِن جَنَّاتٍ وَ عُیُونٍ ﴿٢٥﴾
وه چه باغها و چشمهسارانى که آنها بعد از خود بر جاى نهادند (۲۵)
وَ زُرُوعٍ وَ مَقَامٍ کَرِیمٍ ﴿٢٦﴾
و کشتزارها و جایگاههاى نیکو (۲۶)
وَ نَعْمَةٍ کَانُوا فِیهَا فَاکِهِینَ ﴿٢٧﴾
و نعمتى که از آن برخوردار بودند (۲۷)
کَذَٰلِکَ ۖ وَ أَوْرَثْنَاهَا قَوْمًا آخَرِینَ ﴿٢٨﴾
آرى این چنین بود و آنها را به مردمى دیگر میراث دادیم (۲۸)
فَمَا بَکَتْ عَلَیْهِمُ السَّمَاءُ وَ الْأَرْضُ وَ مَا کَانُوا مُنظَرِینَ ﴿٢٩﴾
و آسمان و زمین بر آنان زارى نکردند و مهلت نیافتند (۲۹)
وَ لَقَدْ نَجَّیْنَا بَنِی إِسْرَائِیلَ مِنَ الْعَذَابِ الْمُهِینِ ﴿٣٠﴾
و به راستى، فرزندان اسرائیل را از عذاب خفتآور رهانیدیم (۳۰)
مِن فِرْعَوْنَ ۚ إِنَّهُ کَانَ عَالِیًا مِّنَ الْمُسْرِفِینَ ﴿٣١﴾
از [دست]فرعون که متکبّرى از افراطکاران بود (۳۱)
وَ لَقَدِ اخْتَرْنَاهُمْ عَلَىٰ عِلْمٍ عَلَى الْعَالَمِینَ ﴿٣٢﴾
و قطعا آنان را دانسته بر مردم جهان ترجیح دادیم (۳۲)
وَ آتَیْنَاهُم مِّنَ الْآیَاتِ مَا فِیهِ بَلَاءٌ مُّبِینٌ ﴿٣٣﴾
و از نشانههاى الهى آنچه را که در آن آزمایشى آشکار بود بدیشان دادیم (۳۳)
إِنَّ هَـٰؤُلَاءِ لَیَقُولُونَ ﴿٣٤﴾
هر آینه این کافران مىگویند (۳۴)
إِنْ هِیَ إِلَّا مَوْتَتُنَا الْأُولَىٰ وَ مَا نَحْنُ بِمُنشَرِینَ ﴿٣٥﴾
جز مرگ نخستین دیگر واقعهاى نیست و ما زندهشدنى نیستیم (۳۵)
فَأْتُوا بِآبَائِنَا إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ﴿٣٦﴾
اگر راست مىگویید پس پدران ما را باز آورید (۳۶)
أَهُمْ خَیْرٌ أَمْ قَوْمُ تُبَّعٍ وَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ ۚ أَهْلَکْنَاهُمْ ۖ إِنَّهُمْ کَانُوا مُجْرِمِینَ ﴿٣٧﴾
آیا ایشان بهترند یا قوم «تُبّع» و کسانى که پیش از آنها بودند؟ آنها را هلاک کردیم؛ زیرا که گنهکار بودند (۳۷)
وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ مَا بَیْنَهُمَا لَاعِبِینَ ﴿٣٨﴾
و آسمانها و زمین و آنچه را که میان آن دو است به بازى نیافریدهایم (۳۸)
مَا خَلَقْنَاهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَـٰکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿٣٩﴾
آنها را جز به حق نیافریدهایم لیکن بیشترشان نمىدانند(۳۹)
إِنَّ یَوْمَ الْفَصْلِ مِیقَاتُهُمْ أَجْمَعِینَ ﴿٤٠﴾
در حقیقت روز «جدا سازى» موعد همه آنهاست (۴۰)
یَوْمَ لَا یُغْنِی مَوْلًى عَن مَّوْلًى شَیْئًا وَ لَا هُمْ یُنصَرُونَ ﴿٤١﴾
همان روزى که هیچ دوستى از هیچ دوستى نمىتواند حمایتى کند و آنان یارى نمىشوند (۴۱)
إِلَّا مَن رَّحِمَ اللَّـهُ ۚ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ ﴿٤٢﴾
مگر کسى را که خدا رحمت کرده است زیرا که اوست همان ارجمند مهربان (۴۲)
إِنَّ شَجَرَتَ الزَّقُّومِ ﴿٤٣﴾
آرى! درخت زقوم (۴۳)
طَعَامُ الْأَثِیمِ ﴿٤٤﴾
خوراک گناه پیشه است (۴۴)
کَالْمُهْلِ یَغْلِی فِی الْبُطُونِ ﴿٤٥﴾
چون مس گداخته در شکمها مىگدازد (۴۵)
کَغَلْیِ الْحَمِیمِ ﴿٤٦﴾
همانند جوشش آب جوشان (۴۶)
خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلَىٰ سَوَاءِ الْجَحِیمِ ﴿٤٧﴾
او را بگیرید و به میان دوزخش بکشانید (۴۷)
ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذَابِ الْحَمِیمِ ﴿٤٨﴾
آنگاه از عذاب آب جوشان بر سرش فرو ریزید (۴۸)
ذُقْ إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ ﴿٤٩﴾
بچش که تو همان ارجمند بزرگوارى! (۴۹)
إِنَّ هَـٰذَا مَا کُنتُم بِهِ تَمْتَرُونَ ﴿٥٠﴾
این است همان چیزى که در باره آن تردید مىکردید (۵۰)
إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی مَقَامٍ أَمِینٍ ﴿٥١﴾
به راستى پرهیزگاران در جایگاهى آسوده اند (۵۱)
فِی جَنَّاتٍ وَ عُیُونٍ ﴿٥٢﴾
در بوستانها و کنار چشمهسارها (۵۲)
یَلْبَسُونَ مِن سُندُسٍ وَ إِسْتَبْرَقٍ مُّتَقَابِلِینَ ﴿٥٣﴾
پرنیان نازک و دیباى ستبر مىپوشند و برابر هم نشستهاند (۵۳)
کَذَٰلِکَ وَ زَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِینٍ ﴿٥٤﴾
آرى چنین خواهد بود و آنها را با حوریان درشتچشم همسر مىگردانیم (۵۴)
یَدْعُونَ فِیهَا بِکُلِّ فَاکِهَةٍ آمِنِینَ ﴿٥٥﴾
در آنجا هر میوهاى را که بخواهند آسوده خاطر مىطلبند (۵۵)
لَا یَذُوقُونَ فِیهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَىٰ ۖ وَ وَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِیمِ ﴿٥٦﴾
در آنجا جز مرگ نخستین مرگ نخواهند چشید و خدا آنها را از عذاب دوزخ نگاه مىدارد (۵۶)
فَضْلًا مِّن رَّبِّکَ ۚ ذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ ﴿٥٧﴾
این بخششى است از جانب پروردگار تو این است همان کامیابى بزرگ (۵۷)
فَإِنَّمَا یَسَّرْنَاهُ بِلِسَانِکَ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ ﴿٥٨﴾
در حقیقت قرآن را بر زبان تو آسان گردانیدیم امید که پند پذیرند (۵۸)
فَارْتَقِبْ إِنَّهُم مُّرْتَقِبُونَ ﴿٥٩﴾
پس مراقب باش زیرا که آنان هم مراقبند (۵۹)
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: قرآن تفسیر قرآن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علمآموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
نماینده ولیفقیه در سپاه استان کرمانشاه گفت: مسئله علمآموزی همیشه در آیات و روایات مورد تأکید بوده است تا جایی که مرکب قلم عالم را از خون شهید مقدستر دانستهاند و اگر بخواهیم راه خدا را بپیماییم نیاز است که این مسیر توسط علما روشن شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجتالاسلام شمس الله جلیلیان شامگاه _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با اصحاب رسانه در سالن جلسات حوزه نمایندگی ولیفقیه در سپاه استان ضمن تبریک فرارسیدن روز عقیدتی و معلم و ایام متعلق به پاسداشت کار و کارگر، اظهار کرد: مسئله علمآموزی همیشه در آیات و روایات مورد تأکید بوده است تا جایی که مرکب قلم عالم را از خون شهید مقدستر دانستهاند.
وی افزود: اگر بخواهیم راه خدا را بپیماییم، نیاز هست که این مسیر توسط علما روشن شود.
مسؤول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) عالم ربانی را تأثیرگذار میدانستند، تصریح کرد: ویژگی شهید مطهری این بود که علمش علم رب بود و ما باید در زندگی از این بزرگوار الگو بگیریم.
جلیلیان با بیان اینکه شهید مطهری الگویی وارسته برای هر قشر و افراد دارای مسئولیت هستند، ادامه داد: برای پرداختن به شخصیت این شهید بزرگوار نباید به این روز و این هفته بسنده کرد، بلکه ظرفیت بالای شخصیتی این شهید ایجاب میکند که در طول سال در مورد این شخصیت به بحث و بررسی بپردازیم، هرچه به سمت شبیه شدن با شخصیت او برویم هم برای خود ما و هم برای جامعه منشأ خیروبرکت خواهیم شد.
وی شهید مطهری را پرورشیافته مکتب قرآن کریم دانست و تاکید کرد: شهید مطهری معتقد بود که اگر کاری برای خودمان انجام دهیم خودپرستی میشود و اگر کار برای دیگران صورت گیرد دیگرپرستی است، اما آنچه دارای ارزش و ماندگار است، این است که کار برای خدا انجام داده شود که خداپرستی است و تمام قرآن به این اشاره دارد که کار باید برای خدا صورت گیرد.
شهید مطهری و شهید حاج قاسم، هر دو مطیع ولایت بودندنماینده ولی فقیه در سپاه استان کرمانشاه به بررسی شخصیت و ابعاد شخصیتی شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری از حق دفاع میکرد و با صراحت لهجه و نهایت تلاشی که برآمده از اخلاق و عمل او بود قدم درراه کسب رضایت خداوند برمیداشت و لذا برایش اهمیتی نداشت که دیگران پشت سرش چه میگویند.
جلیلیان شاخصه دیگر شهید مطهری را ذوب بودن او در ولایت عنوان و تصریح کرد: او همانند حاج قاسم عاشق ولایت بود و همانطور که حاج قاسم فرمودند: «خیمه ولیفقیه، خیمه و خانه خداست» و دلیل اینکه در بیان شخصیت ایشان از کلمه ذوب شدن در ولایت بدون چونوچرا مطیع ولایت بود، نه یکقدم جلوتر از ولایت و نه یکقدم عقبتر، بلکه همگام با ولایت و گوشبهفرمان ولی بود درزمانی که عدهای در ابتدای انقلاب بودند که جلوتر از ولایت حرکت میکردند و درنهایت عاقبت آنها به انحراف کشیده شد.
وی اضافه کرد: شهید مطهری بر اساس نیازمندیهای جامعه حرکت میکرد و در عرصهای که احساس میکرد که نیاز جامعه هست، به آن عرصه ورود پیدا میکرد و همین بود که در برههای از زمان احساس نیاز کرد که باید به دانشگاه برود و بهعنوان معلم در برابر انحرافات بایستد و با شناخت انحرافات سعی در اصلاح آن انحراف داشته باشد و نکتهای که در این خصوص همیشه رعایت میکرد به حواشی نمیپرداخت و اصل محتوا را بهصورت مستدل بیان میکرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان کرمانشاه به بررسی شخصیت و ابعاد شخصیتی شهید مطهری پرداخت و اضافه کرد: شهید مطهری از حق دفاع میکرد و با صراحت لهجه و نهایت تلاشی که برآمده از اخلاق و عمل او بود قدم درراه کسب رضایت خداوند برمیداشت و برایش اهمیتی نداشت که دیگران پشت سرش چه میگویند.
جلیلیان شاخصه دیگر شهید مطهری را ذوب بودن او در ولایت مطرح کرد و افزود: او همانند حاج قاسم عاشق ولایت بود و همانطور که حاج قاسم فرمودند: «خیمه ولیفقیه، خیمه و خانه خداست» و دلیل اینکه در بیان شخصیت ایشان از کلمه ذوب شدن در ولایت بدون چونوچرا مطیع ولایت بود، نه یکقدم جلوتر از ولایت و نه یکقدم عقبتر، بلکه همگام با ولایت و گوشبهفرمان ولی بود درزمانی که عدهای در ابتدای انقلاب بودند که جلوتر از ولایت حرکت میکردند و درنهایت عاقبت آنها به انحراف کشیده شد.
وی اظهار کرد: شهید مطهری بر اساس نیازمندیهای جامعه حرکت میکرد و در عرصهای که احساس میکرد که نیاز جامعه هست، به آن عرصه ورود پیدا میکرد و همین بود که در برههای از زمان احساس نیاز کرد که باید به دانشگاه برود و بهعنوان معلم در برابر انحرافات بایستد و با شناخت انحرافات سعی در اصلاح آن انحراف داشته باشد و نکتهای که در این خصوص همیشه رعایت میکرد به حواشی نمیپرداخت و اصل محتوا را بهصورت مستدل بیان میکرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کار دشمن کمرنگ کردن ارزشها هست، اضافه کرد: شهید مطهری آنچه در اسلام بهعنوان ارزش حساب میشد بهصورت حکیمانه ترویج میداد. بهطور مثال درزمینهی حجاب به دور از افراطوتفریط و کاملاً حکیمانه به آن پرداختند و با بررسی مبانی علمی و فقهی مسئله حجاب در این زمینه مطالبی نوشتند.
جلیلیان، شهید مطهری را الگوی مناسب در عرصه جهاد تبیین معرفی و تأکید کرد: کسی که در عرصه جهاد تبیین دارد فعالیتی انجام میدهد باید این شهید والامقام را الگوی خود قرار دهد، چراکه او مستدل و با صراحت لهجه مطلب را عنوان میکرد و روش تبیین گری او همیشه راهگشا بود.
وی با اشاره به برنامههای مجموعه عقیدتی سیاسی در عرصه بصیرت افزایی، استکبارستیزی، خاطرنشان کرد: سال گذشته مجموعه عقیدتی سپاه استان بیش از ۶۰۰۰ جلسه قرآنی با حضور اساتید کشوری و استانی در سطوح مختلف درزمینههای قرائت، حفظ و مفاهیم و اخلاق قرآنی برگزار کرد که از نمونههای آن میتوان به اعزام ۴۷۰ خانوار به مشهد مقدس برای دورهی آموزشی درزمینهی قرآنی عنوان کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از سپاه پاسداران بهعنوان عاملی تأثیرگذار و کنشگر در همه عرصههای مختلف نظامی، محرومیتزدایی و عامالمنفعه یاد کرد و ادامه داد: امربهمعروف و نهی از منکر، این واجب فراموششده و فرزندآوری و جمعیت از مسائل مهمی است که مجموعه عقیدتی برنامههای ویژه در این خصوص دارد و دورههای آموزشی برای این امور در نظر گرفته است.
حجتالاسلام جلیلیان با اشاره ابعاد عملیات وعده صادق بهعنوان شاهکاری از سپاه پاسداران برای مقابله با دشمن و سیلی زدن به دشمن، عنوان کرد: در این عملیات بهمانند اینکه تمام سپاه کفر جمع شدند از مخاطرات این عملیات برای رژیم صهیونیستی بکاهند درصورتیکه سپاه پاسداران با بهکارگیری ۲۰ درصد توان خود به این نبرد پای گذاشت و با کار اطلاعاتی، عملیاتی و پیشبینی جوانب این عملیات، سپاه آمادگی لازم را حتی برای مقابله مجدد در پاسخگویی این رژیم داشت.
وی اضافه کرد: بعد از عملیات وعده صادق به دنیا ثابت شد که ایران نه تنها قدرت منطقهای است، بلکه در جهان یک قدرت شناخته شده است.
کد خبر 750002